Pouze osobní výběr a koupě uměleckého díla tuto možnost nabízí. Je to o pocitu naprosté exlusivity směny vydělaných peněz a smyslu jejich vydělávání. Jestliže je navíc tento originál vybrán s citem stává se průvodcem zpříjemňujícím žití kupujícího i dalších generací a to je ta nejlepší investice .
Léty ověřený fakt mi dovoluje konstatovat, že umělecké dílo v interiéru zvyšuje několikanásobně prestiž a úroveň majitele. V podnikatelském prostředí dovede uvolnit atmosféru, umožní navázat prvotní kontakt mezi jednajícími na úvodní, nezávislé téma rozhovoru o autorovi nebo jeho technice. Takovýto způsob zahájení konverzace může mít velký vliv na průběh celého jednání a následné výsledky spolupráce.
Je to investice, která se vrací jako investice do vzdělání. Má částečně neuchopitelný přesah v podnikatelské sféře, který již dávno dal za pravdu všem, kteří do umění investovali. Nikdo sice nemůže říct kam se ceny vyvinou ale nikdy Vám nezůstane v ruce prázdný papír tak jako se to může stát u akcií. Vždy to bude umělecké dílo se svoji hodnotou.
Často slýchávám v galerii od návštěvníků před obrazem větu "já tomu nerozumím", je to hlavně u děl abstraktních, která nejsou realistickým zobrazením krajiny, portrétu nebo nějakého výjevu, něčeho, co je na první pohled čitelné. Ale zkusme takový experiment. Pojďme se všichni tvářit a tvrdit že tomu rozumíme. Změní to něco? Bude tento výraz mít nějaký dopad? Nebude. Jediný, kdo nám může napomoci k tomu objasnit nám co chtěl obrazem sdělit nebo ještě lépe jaký pocit chtěl zachytit, je sám autor. Ale je jen málo autorů, kteří mají potřebu svá díla vysvětlovat a obhajovat. Jejich přesvědčení, že dílo má promlouvat jinými výrazy než jsou slova je argument ze všech nejsilnější. A tak nevím, jak jsme všichni došli u uměleckých děl k výrazu "já tomu nerozumím"
Myslím, že o tom to není, jsou to jen prchavé emoce, které na nás mají působit. Někdy se stane, že stejné dílo s Vámi neudělá při prvním setkání nic. Nic naprosto nic. Ale po nějaké době, poučen životem a různými zážitky něco ve vás rozehraje a najednou to tam je. A to přijde samo, to se nedá naučit, to je ta energie, invence a um v díle ukrytý.
Kvalitní umění nakupují v drtivé většině muži
Muži se v umění od nepaměti více pohybují, ať již jako odborníci, sběratelé potažmo i sami tvůrci a svojí účastí, nákupy a zájmem posouvají vývoj a tvorbu dál.
Ženy krásou zdobí SEBE, aby se mužům líbily, kdežto muži se krásou obklopují, aby si zpříjemnili život a tak dojde-li k rozhodování při nákupu um. díla muži se rozhodnou okamžitě, jakmile je dílo nějak chytne a osloví a obraz koupí! Umělecké dílo je pro ně zvláštní solitér a ten nemusí mít aspekty interiérového doplňku, naopak musí vyniknout a zazářit a ukázat vkus a bohatství majitele.